Családi portréktól sajátos személyes mitológiát építő talált tárgyakig terjed Fejér János fotográfus írásunkhoz válogatott anyaga. A fényképek archaizáló világa nem a múltba, hanem a jelenbe kalauzol bennünket.
Amióta világ a világ, az emberek mindig rácsodálkoztak a fény rajzolta kép varázslatára. A fényképezőgép ősének tekintett camera obscura fizikai jelenségéről már évezredekkel ezelőtt értekeztek a kínaiak, a Krisztus utáni első évezredben az arabok, majd a tudást a kolostorok mélyén a skolasztikusok vitték tovább. Végül a reneszánsszal a felszínre tört, és a fotografikus, látvány általi leképezés megváltoztatta a nyugati világ látásmódját – vele vizuális kultúráját. A camera obscura jelenségéhez nem kell más, mint például egy hézag a redőnyön, egy kulcslyuk vagy egy résnyire elhúzott függöny, és megfelelő fények esetén a szobánk falán felsejlik a kinti világ feje tetejére állított képe. Mindez varázslat, hétköznapi csoda, a szó legnemesebb értelmében.